ikona.png, 0 kB Nokturno.net / články / diskuze

  

+ přidej: dílko | obrázek» přihlásit | zaregistruj se

Diskuze ke článku: Stín meče. Sledovat diskuzi přes RSS rss.

 Přidat komentář 



[<<]-[<]/2 [>]-[>>]
[9] Skaven | @ | odpověz | zobraz25.06, 12:24 | # | -11 přínosný nepřínosný
[8] Max | @ | odpověz | 25.06, 09:55 | # | 9 přínosný nepřínosný
ikonka
Zřejmě máme odlišný pohled na věc. DrD jsem poprvé hrál v roce ´92, bylo mě 12 a družinu tvořilo 8 lidí + PJ. Pravidla jsme si přepisovali do sešitů. O půl roku později jsem měl už vlastní i s družinou. DrD je dle mých informací okleštěné ADaD, reps. z něj velmi vychází, ale nevím, ADaD jsme nikdy nehrál. V roce ´96 jsem byl poprvé a naposledy na GameConu. Pokud vím, tak účast na této akci ještě o něco stoupla, ale už se příliš nezvyšuje. Navíc jsme v té době začal hrát BattleTech a na Drd nebyl čas. Taky jsem v ´95-´96 vydával vlastní fanzin, ale na střední škole přišly jiný starosti, takže nebyl čas na BattleTech, DrD ani vydávání. Místo toho jsem začal chodit do posilovny a na internet:))) A neb jsem fungoval jako tzv. "doupěměnec", s dostupností pravdiel a knížek jsem v tomtéž období problém neměl. Vím, že se DrD hodně paří na kolejích a o situaci na GameConu bych se musel infomovat u bráchy, ten nejen bydlí na zmiňovaných kolejích, ale loni byli na turnaji v GC snad v semifinále nebo co. Já jsem se asi blbě vyjádřil, DrD se hraje hodně, ale už to neoslovuje široké masy, ale spíš určité skupinky lidí. Z lidí, kteří to hráli u nás jsem zbyl de faccto jen já a brácha. Já dělám PJe (a to mě ty lidi ještě museli nejdřív ukecat) a brácha jezdí drtit nepřátele na GC. Oba s jinýma lidma. Nemám ani čas dělat dobrodružství, takže občas něco stáhnu z netu, občas něco vytvořím... jak kdy. Ale ty pionýrský léta, kdy to tady nikdo neznal jsou dávno pryč. Jenže začátek 90.tek byl ve všem asi stejnej. Po těch létech v RVHP se není čemu divit. Původně jsem chtěl vlatsně jenomříct, že mi Stín meče nic neříká. Takže peace:)
[7] čtenář čtenář | odpověz | 24.06, 19:54 | # | 13 přínosný nepřínosný
ikonka
chtěl jsem napsat v roce 91
[6] čtenář Skaven | odpověz | 24.06, 19:54 | # | 14 přínosný nepřínosný
ikonka
No, když pravidla Drd vyšla v roce 9, dělali je doslova na koleně, byly ručně vázané atd. Nikdo o hraní moc nevěděl, ale zájem se zvedl. V 96 byla situace o něco lepší, ale nebylo to nic extra. Když jsi chtěl sehnat pravidla, musel jsi se hodně snažit (v Ostravě byla k dostání v jednom, max ve dvou knihkupectvích). To, že se dneska hraje mnohem více dokazuje jak neustálé vyvíjení pravidel, tak jejich dostupnost. Altar dokonce prodává sadu pravidel vázaných v kůži! Díky internetu se šíří amaterské překlady a povědomí o hrách se dostává mezi lidi. Dokonce se dají koupit i orginály v angličtině atd atd. Dle mého názoru se v současné době hraje až až (třeba u nás v čajovně to smaží každý den...) Počítačové hry nemoho Hnh nikdy nahradit, je to něco zcela odlišného...
[5] Max | @ | odpověz | zobraz24.06, 13:25 | # | -10 přínosný nepřínosný
[4] Skaven | @ | odpověz | 24.06, 11:34 | # | 5 přínosný nepřínosný
ikonka
re: Max: v devadesátem šestém byly hnh teprve v plenkách a tak se dle mého názoru o komerčním úspěchu nedalo ani uvažovat. Naprosto převratný mi příjde například systém ověřování, který nikde jinde nenajdeš (myslím tím vlastnosti v rozsahu 1-33 a podle obtížnosti znásobíš 1,2,3 a pak hážeš jako na procenta). Kdyby tvůrci na systému víc mákli, byl by z toho docela kvalitní systém RPG (móžná )
[3] Max | @ | odpověz | 24.06, 11:24 | # | 3 přínosný nepřínosný
ikonka
Já myslím, že v roce 96 byl zlatej čas DrD, což byl taky určitě jeden z důvodů, proč vytvořit nějakou hru. Mělo to dobrej základ ke komerčnímu úspěchu, kdyby to ovšem za něco stálo. Rozhodně DrD není oproti SM překombinovaný. Původnost měla být právě v tom, že to nebude postavený na systému ADaD, který využívá DrD, ale právě ta urputná snaha byla příčinou spousty kixů.
[2] Skaven | @ | odpověz | 24.06, 10:48 | # | 11 přínosný nepřínosný
ikonka
re: Max: Já vím, sám jsem tu recenzi četl. Ona ta pravidla jsou v lecčems divná (jako třeba že říkají, že jsou první jedinou původní českou Hnh apod.). Na druhou stranu jsme si u toho užili spousty zábavy a svět, který to má, všechny ty rasy a tak je úplně skvělý, dá se kolem toho vymýšlet spousta inspirace. Jako "vývojář" hry na hrdiny () bych k tomu mohl mít tisíc a jednu připomínku, ale oceňuju spíš tu snahu (nu řekni, kolik se tady toho vědělo o rpg v roce 96) a některé nápady. Co se týče AD&D - k tomu bych měl zřejmě více výhrad než ke Stínu meče, protože mluvit zde o geniálnosti.. nu, ale proti gustu...
[1] Max | @ | odpověz | 24.06, 10:31 | # | 3 přínosný nepřínosný
ikonka
Stín meče je shit, resp. snaha překonat vpodstatě jednoduchý a tudíž geniální systém ADaD, který převzali tůrci DrD. Je to splácanec všech možných i nemožných krávovin a ve finále je to nefunkční, resp. vytrácí se radost ze hry, kterou jsem nikdy neměl, páč jsem to taky nikdy nehrál. Ale brácha si to nenkrát koupil. Já jsem se bavil hlavně u recenze, kterou tomuto počinu věnoval fanzin Dech draka. Velmi vtipně zde byly glosovány a komentovány nejrůznější bizardnosti. Třeba volba ras (ne každý chce být borcem s tělem koně (Kentaurem)) nebo třeba válečník, či jak tomuto povolání ve své přehnané snaze udělat to JINAK říkají, který si s sebou na opravu zbraní nosí tuším uhlí, troud a kovadlinu. Ve světě SM musí být válečníci obávanými nepřáteli, neb pohled na někoho, kdo za sebou vláčí třeba jen 20kg kovadlinu a snaží se vydata svěže musí budit skutečnou hrůzu.
[<<]-[<]/2 [>]-[>>]

› Online 3

› Zeď




čtenář Antilistí
(28.11.23, 19:14)
Já jsem tady furt...

Lakmé
(19.11.23, 17:13)
Taky sem semtam zabloudím, z nostalgie, pro pocit ...

čtenář Donar Tyr
(11.11.23, 01:51)
Ano, občas se sem vracím do minulosti... Je to hezký pocit :).

natir
(06.05.23, 13:33)
Kamarádové, jste tu alespoň občas? Alespoň na skok? Alespoň?

všechny zprávy | RSS


O nokturnu

Nokturno je místem pro všechny milovníky fantasie, dobrého počtení a rozumné rozpravy.

©1999-2024 Skaven

Shrnutí

komentářů: 14774
článků: 557
obrázků: 3653
dílek: 6460
autorů: 867